Sunt fucked up: take it or leave it

Nu știu voi, dar eu dacă mai aud odată replica :,,Eh, așa sunt eu. Ori îți place, ori nu”, cred că intru instant in convulsii, după care îmi dau duhul. Cât de egoist să fii să ai impresia că ți se cuvine să fii ,,așa”  și că cineva chiar trebuie să te tolereze, ba mai mult, să ajungă să te iubească și să treacă cu vederea mai orice, doar pentru că se presupune că ești special? Da, înțeleg compromisul, înțeleg că atunci când ți-a captat cineva atenția faci tot posibilul să nu mai remarci că vorbește cu gura deschisă sau că are unghiile neîngrijite, că are mereu tricoul pătat sau că râde mult prea zgomotos în public, dar e cale lungă de aici până la ,,sunt un pic psihopat, dar sper să mă poți ierta”.

Unii oameni au impresia că li se cuvine absolute orice. Cred că dacă cineva îi place, păi o să îi placă indiferent de ce fac ei, indiferent de cât de bădărani sau lipsiți de considerație ar putea deveni. ,,Eu sunt impulsiv și nu îmi place să fac planuri, aia e, dacă nu poți să accepți, la revedere”. Minunat, deci în orice clipă mă pot aștepta să îmi lipești una, așa, din curtoazie, sau, mă rog, poate am ridicat tonul cu trei decibeli mai sus decât agrează urechea ta sensibilă. Și pentru că nu îți place să fi constrâns, nu voi ști vreodată dacă ne vedem mâine, sau dacă pot să cumpăr bilete la teatru, o să apari tu romantic și imprevizibil în fața ușii când te simți într-o dispoziție prielnică. E perfect, e cum mi-am dorit. O sa stau și o să aștept cuminte cele două minute zilnice în care POATE ai chef să exist, pentru că…te plac așa cum ești, fără să încerc, ferească Sfântu, să te schimb, sau să te controlez, sau orice chestie femeiască obsesivă.

Aceștia sunt tot oamenii care se consideră neînțeleși, alții îi văd ca pe niște ,,ciudați” , dar pe ei nu îi deranjează nomeclatura, ei iau partea pozitivă, sunt diferiți, unici chiar, și asta îi face și mai determinați să își ceară drepturile. Pretind că nu îi deranjează singurătatea, că trăiesc bine mersi și așa, fără să se lege la cap, până or găsi pe cineva care să vadă în profunzimea lor și să nu se împotmolească la suprafață. Și atunci când găsesc persoana care le surâde, care pare a fi ce au visat, află cu întristare că s-au înșelat din nou…iar un altul care nu pricepe, care vrea să tragă sforile, care, surprize, surprize, vrea o minimă asigurare că ești acolo și a doua zi.

Încerc să îmi dau seama dacă e vorba de naivitate sau pur egocentrism și narcisism. Se cred ei cu adevărat perfecți? Au impresia că au trecut prin atâtea experiențe de viață încât dețin răspunsul la toate întrebările? Cred că nimeni nu e capabil să le dea un sfat, să ofere o alternativă, să nu îndeplinească toate cerințele, dar per total să fie o pereche potrivită?

Oricât de grea a fost viața ta și oricât de selectiv ai fi, tind să cred că niciodată nu vei găsi pe cineva care reușește să bifeze toate căsuțele de pe lista ta de căutare. Ba mai mult, va bifa, din păcate, și căsuțe din lista: ASTA NU!. Întrebarea e, acceptăm că nimeni pe lumea asta nu e 100% cum ne-am imaginat perfectul și că nimeni nu ne va vedea pe noi 100% perfecți, sau alegem să trăim singuri și în minciuna noastră confortabilă?

foot_crop380w

sursa imaginii

10 gânduri despre „Sunt fucked up: take it or leave it

  1. Eu cred că fiecare om are dreptul să fie cum vrea, atâta timp cât nu manifestă un comportament antisocial.
    Ai scris acest articol (sau cel puțin primele două paragrafe) din perspectiva unei femei aflate într-o relație cu un bărbat pe care nu îl place așa cum e și vrea ca el să se schimbe. Din propria experiență și din observații îți spun că rar se întâmplă ca cineva să se schimbe fundamental, cu atât mai puțin dacă este vorba despre un psihopat. Psihopatul rămâne psihopat, la fel cum, de exemplu, un introvertit rămâne introvertit, oricât ai încerca să îl faci extravertit. Ceea ce nu înțeleg este de ce o femeie nu pune capăt unei astfel de relații, mai ales când i s-a spus „dacă nu poți să accepți, la revedere”. Să fie din teamă că nu găsește pe altcineva? Sau pentru că a investit prea mult în acea relație și nu vrea ca totul să fi fost în zadar?
    În ultimele trei paragrafe lucrurile se schimbă: acești oameni care refuză să se schimbe sunt singuri pentru că au pretenții prea mari de la ceilalți și pretind că le place singurătatea. Nu îmi dau seama de ce te deranjează acești oameni atât de mult încât să intri în convulsii și să îți dai duhul dacă mai auzi replica de care spuneai. Dacă ai avut de-a face cu ei, de ce nu i-ai evitat pur și simplu, mai ales că nu ți-au cerut să îi placi sau să îi accepți? Te deranjează că unii oameni sunt singuri și nefericiți pentru că nu vor să facă o schimbare? Dacă e așa, îți recomand să îți pese mai puțin de fericirea altora; fiecare trăiește cum vrea.
    Ceea ce lipsește acestui articol este un exemplu concret. Poți da unul (ca în articolul „Scârba de Mona”)? Mi-ar fi plăcut și dacă ai fi scris sau doar în română, sau doar în engleză, nu „sunt fucked up: take it or leave it”. De asemenea, având în vedere că ai publicat destul de multe articole, cred că ar fi cazul să începi să scrii corect: două virgule nu înseamnă ghilimele, în general se pune spațiu după un semn de punctuație, și nu înainte etc.

    1. In primul rand, apreciez ca ti-ai luat din timpul tau sa imi dai niste sugestii pe care le primesc cu inima deschisa. Pe alocuri, mai sunt si ironica in articol, nu trebuie luat totul ,,de bun,,. Nu este vorba de o relatie anume, cu atat mai putin de relatia mea. Nu tot ce scriu se regaseste in viata mea personala, de fapt, mai nimic nu se regaseste, poate ca ma mai inspir pe ici pe colo, dar in niciun caz nu scriu strict despre mine. Eu cred ca inevitabil dam de astfel de oameni, care nu vor sa schimbe lucuri mici, si in mod evident nu poti schimba un psihopat, si nu poti schimba, fundamental, un om. E vorba despre compromis, pe care putini sunt dispusi sa il faca, sau pe care unii nu stiu sa il faca. Imi pare rau daca deranjeaza vizual, auditiv, cum doresti, amestecul de engleza cu romana..o sa incerc sa reduc asta. Uneori mi se pare amuzanta combinatia. Iar privind gramatica, este, pana la urma, un blog, mai scriem pe fuga, mai neglijent uneori…dar e bine venita critica daca e si constructiva 🙂

  2. Si de ce ma deranjeaza? Ma deranjeaza din principiu, asta nu inseamna ca imi irosesc timpul stand prea mult prin preajma lor. La fel cum ne deranjeaza ca exista pe lume criminali, violatori etc…nu visam sa petrecem vreo zi din viata cu ei, dar ne deranjeaza totusi sa stim ca sunt pe undeva, pe acolo.

  3. Ai o mica problema cu perfectiunea celuilalt de parca sintem cu totii trasi la xerox si la unii s-a cam terminat tusul. Hm sint in lumea asta lucruri mult mai grave decit tusul acela de xerox. Depinde de fiecare ce vrea in viata asta si cit de sincer e cu el. Intr-o lume guvernata de bani si sex nu mai este loc de mai bine. De preferat ar fi sa traiesti clipa ca ziua de miine nu se stie cum va fi. Poate se schimba tusul si poate xeroxul devine color. Sau nici asa unora nu o sa le placa…

    1. Nu cere nimeni perfectiune. E vorba de un acord intre oameni Da, e frumos sa traiesti clipa dar uneori lucrurile mai trebuie privite si pe termen lung. 🙂

  4. Nu exista termen lung. Daca traiesti bine acum esti fericit si daca ai si burta plina si portofelul doldora de bani totul e ok. Daca mai esti si pupat in cur de cine te iubeste pe interes e magnific. Asta e viata de trait !!!

  5. E chiar enervant sa auzi povestea asta cu asa sunt eu, ma accepti nu ma accepti. Dar sa vezi cand iti zice cineva „sunt fucked up”. Ah, iti vine sa-i bagi un calut in gura. „Sunt fucked up, am probleme, de ce-ti place de mine etc., nu vrei sa fi cu mine”. Ce? Cum sa zici asa ceva? De unde stii ce vreau eu? Any way, bullshit. Lumea nu are curaj sa zica in fata ce si cum, ceea ce e de cacat.

Lasă un răspuns

