Scârba de Mona

Pe Mona am întâlnit-o într-un mediu  intelectual, era mare amatoare de rahaturi învelite în context socio-cultural și de zâmbete false. Mona e prin definiție, falsă, adică nu e nimic real la ea. Nu mă fac înțeleasă? E vorba, în principiu, de toată ființa ei: modul în care vorbește, în care se zgâiește copilăros,  modul în care râde, modul în care se preface preocupată de problemele lumii și de ale tale, modul în care își lasă părul pe spate, modul în care te ascultă cu atenție, modul în care îți răspunde la mesaje, modul în care trăiește, ce să mai. Totul, dar absolut totul e de fațadă. Nimic nu e al ei de fapt, sunt doar închipuiri. Mona ar putea câștiga un Oscar, e cea mai a naibii actriță de pe mapamond.

images (2)La început, pare superbă, desprinsă dintr-un colț de rai, mă simțeam de-a dreptul norocoasă că am ajuns să o cunosc. Dumnezeule, îmi spuneam, fata asta e perfectă, e tot ce mi-am dorit, și ia uite câtă chimie avem, cât de bine ne înțelegem, cum poate ea să priceapă atâtea profunzimi și să fie atât de jovială și prietenoasă. Mona era o bucățică de zahăr, mă înveseleam numai când o vedeam, nici nu trebuia să vorbească prea mult(am aflat ulterior că de fapt vorbea mai mult decât ar fi trebuit), avea cele mai trăsnite idei, era sooo much fun, dar într-un mod cuminte, cât să nu fie ridicolă, și pe lângă asta, era și inteligentă.  Îi mergea mintea în felul ăla în care imi place mie, își dădea seama de lucruri, era și ambițioasă, dar în același timp, umilă, nu se dădea mare niciodată, era de o modestie de admirat. Îmi ziceam, băi băiatule, Mona e jos pălăria, le are pe toate, jur că uitam de griji când eram cu ea, avea ea un stil de a te face să te simți special.

Un singur lucru pot sa admit: Mona este un om interesant. Ca să vă dați seama cât de puternică a fost vraja ei, nici după ce am aflat și am avut confirmare peste confirmare, ,,negru pe alb,, cum s-ar spune, că este o mică jigodie fără strop de empatie și umanitate, tot nu am vrut să renunț la ea. O iubeam prea mult, vă jur. Era atașată de sufletul meu ca o lipitoare, dar tot ca o lipitoare îmi sugea și sângele. Scârbulița a făcut pe dracu în patru să fie populară, o viață întreagă, se pare. Îi plăcea sa intreprinda activitati de team building, să aibă amiciții de duzină și conversații superficiale, dar prietenia era, pentru ea, un termen vag, total îndepărtat, dacă mă gândesc mai bine, inexistent. Mi-a plans în brațe de n ori și apoi m-a denigrat în fel și chip pe la alții.images Fără motiv, fără vreun spasm pe musculatura fețișoarei ei angelice, fără remușcări. Normal, ce se gândea iubita mea, că n-o să aflu vreodată, că o să stau așa, naivă și ignorantă cum m-a luat ea, că o să o idolatrizez până la adânci bătrâneți și ea o să își joace jocul murdar fără știrea mea. Înainte de mine, nu prea avusese pe nimeni apropiat, nu mi-a ridicat niciodată întrebări, m-am gândit că n-au știut nemernicii să o aprecieze, așa o bijuterie rară, trebuie să ai ochiul format ca să o înțelegi.

Cine n-a avut până acum o Mona, sau dacă nu, zeci de Mona în viața lui? Eu sunt și mai inimoasă de fel, mi-e greu să cred că poți investi atâtea sentimente într-un om, atât de mult timp, fie ele și fabricate, totuși, îți mănâncă niște energie, și apoi să le arunci la gunoi, brusc, fără să dai de știre, fără să te mai uiți în urmă, ca și cum nici nu s-a întâmplat. Eh, uite că se poate. Nu mă grăbesc să spun că nu mai există prietenie, că trebuie să ne ferim de orice tentativă de a ne deschide în fața cuiva, zic doar că e un lucru rar. Nu există om perfect, dar Mona vroia să fie fără greșeală, impecabilă, și dacă cineva îndrăznea vreodată să fie mai bun ca ea, trebuia să fie pedepsit. Nu trebuia să o faci conștient, era de ajuns să fii mai bun, cu ceva, cu orice, că te anihila.

Dacă dai vreodată de Mona, fugi, fugi cât poți de repede, pentru că te prinde ca nisipurile mișcătoare, nu mai poți să faci nicio mișcare.

sursa imaginii

Lasă un răspuns

