Revoltată pe nedreptate

De câte ori nu ți se întâmplă să bați cu pumnu-n masă și să zici ,,Gata cu viața asta nedreaptă. Mi s-a luat,,? Mie mi se întâmplă prea des…E un cerc vicios se pare. Sau doar un cerc…deja nu mai știu. E ca un disc prost care repetă aceeși melodie la nesfârșit, și orice ai face, oricât ai încerca să îl schimbi, să îl repari, să repari casetofonul, cumva, în mod miraculos, ca un blestem, mai degrabă, o ia de la capăt.

Stau și mă întreb: cât la sută din oamenii buni primesc lucruri bune și cât la sută din oamenii răi primesc lucruri rele? Bineînțeles…nu vorbim de ,,buni,, și ,,răi,, în sensul biblic sau idealist, pentru că, să fim serioși, absolut nimeni nu e perfect, și în viață, mai devreme sau mai târziu suntem corupți cu toții într-un fel sau altul, fie voit, fie din pricina circumstanțelor la care trebuie să ne adaptăm, altfel e imposibilă supraviețuirea. Zic ,,buni,, și mă gândesc la persoanele bineintenționate, cu o urmă rămasă de caracter, cu capacitate de empatie și afecțiune, care au dileme morale înainte de a înșela, a minți, a distruge relații. Iar când zic ,,răi,, mă gândesc automat la cei care sunt capabili să ,,calce pe cadavre,, în orice moment, fără vreo vagă remușcare ulterioară, chiar dacă nu au foarte mult de câștigat, și uneori doar ,,for fun,,. Cumva ăștia ,,răi,, sau mă rog, cum vreți să îi numiți(descurcăreți, dătători din coate, deștepți, flexibili) ajung să urce pe cea mai înaltă scară a fericirii. Poate e o fericire superficială, într-adevar, dar pe moment pare să conteze. Ei au note mari la examene fără prea multă strădanie, ei ajung manageri de spital, bănci, școli, sau orice altceva, ei au bani mai mulți, ei au mai mult succes la femei/bărbați, ei sunt priviți cu admirație.

Și stai și îți pui întrebări, ca orice om cu pretenții de normalitate, și te macini și nu poți să dormi noaptea pentru că începe să te doară curgerea sângelui prin artere de cât poți fi de contrariat. De ce? Și hai să zicem că poți să treci peste, să nu te mai întrebi, să o iei ca atare, pentru că așa e de când lumea, și cum nu știm de ce existăm tot așa nu știm nici de ce răul trage a bine. Chiar și așa, poți oare să te transformi dintr-o dată în ce n-ai fost și ce nu ți-ai fi dorit vreodată să fii doar ca să beneficiezi și tu de ce au ei? Ok, admit, uneori imi doresc să fac asta, îmi propun, dar sinceră să fiu, sunt total în ceață. Nu știu ,,care e procedura,, Poate e genetic, și atunci chiar ai dat de naiba…nici că mai ieși din mocirla paradisiacă vreodată. Sau poate se educă, dar e nevoie de timp și răbdare și multă durere în cot. Problema mea esențială e că simt mult prea mult, mă consum cu fiecare eveniment, iubesc oamenii și viața și dacă ajung să nu îi mai iubesc, să îi trădez, atunci simt că mă trădez pe mine. Nu pot să gândesc una și să zic alta. Pur. Și. Simplu. O fi vreo mutație genetic, vreun handicap…e dureros, însă. Pentru că te zbați în nedreptate, și cu cât te zbați mai mult, cu atât ești mai prins, mai fără scăpare, mai fără răspuns.

Cert e că orice am face, nedreptatea există. La tot pasul…la mai mulți pași decât ne-am dori să o vedem sau să o simțim pe pielea noastră. E inevitabilă…dar ce ne facem cu ea? O acceptăm fără să dăm vreo replică sau ne luptăm cu ea?

scales-of-injustice

5 gânduri despre „Revoltată pe nedreptate

  1. Da asa este! M-am regasit in acest articol si l-am si distribuit! Felicitari! In tara asta daca esti om cinstit si normal nu ai cum sa nu te revolti!

    1. Ma bucur! Speram sa fie mai multi oameni care sa impartaseasca sentimentul..poate in viitor daca o sa fim mai multi revoltati o sa si schimbam ceva.

  2. Un cacat cu alt cacat mai mare asta o sa schimbam pt ca cei lacomi vor deveni si mai lacomi iar cei buni vor fi atit de putini ca procent incit nu vor mai insemna nimic poate absolut nimic.

      1. Mda…cred ca „io ” are dreptate . Traim intr-o societate de cacao cu oameni care s-ar vinde pt niste cacate de harii (bani) .

Lasă un răspuns

