Pe cine vrem langa noi?

Acum ceva timp am intalnit un exemplar 30+ care mi-a spus: Eu caut langa mine un egal al meu. 

Nu sunt multe ocaziile cand cineva reuseste sa exprime atat de mult printr-o fraza scurta. Avem multe cuvinte si multe sensuri ale lor, dar de cele mai multe ori ne este greu sa ne explicam si ne incurcam in idei si notiuni.

Egalitatea la care se referea el, sustinea pe de o parte ideea de echipa pe care am dezvoltat-o acum ceva timp si in care cred inca cu tarie dar care nu imi mai pare asa usor realizabila. Dragostea e un sentiment meschin atunci cand se amesteca cu propriile orgolii si frustrari. Uneori pe baza unei increderi si comunicari deficitare, oamenii mint si isi manipuleaza partenerul, uitand de scopul pe care si l-au propus.

Pe de alta parte individul sustinea si ca nu va accepta langa el o persoana nepotrivita. Intr-o lume disperata sa se cupleze majoritatea dintre noi facem compromisuri si acceptam sa onoram invitatia unor persoane care nu sunt neaparat ceea ce am idealizat. Cred ca avem o incredere proasta in propriile persoane (Nu sunt suficient de bun sa imi gasesc pe cineva pe plac) sau in oameni in general (Nimeni nu e suficient de bun asa ca o sa accept sa ma implic cu o persoana nepotrivita).

 

Cand mi-a spus ideea asta am gasit-o foarte inteligenta si puternica. Doar ca timpul a trecut si am reusit sa imi fac o idee despre individ si azi, amintindu-mi, m-am intrebat: Cati dintre noi reusesc sa se catalogheze corect?

Sa fim seriosi, cea mai buna categorie de barbati sunt cei draguti care inca nu stiu ca sunt draguti. La fel cum am intalnit si multe femei care se cred extraordinar de frumoase si inteligente… hai sa nu spun nejustificat, dar sigur pentru descrierea lor n-as folosi cuvantul extraordinar in fata acestor trasaturi.

Apoi m-am intrebat Daca toti am deveni experti in auto-evaluare si ne-am cauta egali, n-ar deveni toata treaba cu relatiile o afacere? Pana la urma are si treaba asta cu indragosteala prosteasca scopul ei. Relatiile, asa cum le vad eu, sunt facute si din compromisuri. A-ti cauta un egal presupune ca nu vrei sa accepti vreodata ca partenerul tau poate gresi in situatii si in moduri in care tu nu ai face-o. Nu e putin utopic?

Si apoi m-am gandit la situatiile cand partenerii au unele trasaturi contradictorii, dar au relatii fericite. Unii oameni au nevoie de alti oameni sa ii tempereze. Unii sunt pesimisti declarati si ar fi o adevarata tragedie sa se cupleze intre ei.

Acum abia inteleg ca replica lui, de o aroganta extraordinara si nejustificata, ascundea si o intrebare: Esti suficient de buna pentru mine? Cred si sunt aproape convinsa ca nu gresesc cand afirm ca aveam de oferit mai multe decat individul.

In plus, setandu-ti cautarile pe o anumita persoana pe care o idealizezi, te supui la mari riscuri. Pe de o parte, risti sa ratezi niste persoane incredibile pentru ca la prima vedere nu indeplinesc 2 criterii de pe lista ta, iar pe de alta risti sa vezi in femeia care iti pica cu tronc la un moment dat doar ce vrei sa vezi, astfel incat, intr-un anumit punct, vei avea o dezamagire enorma.

Barbatul meu 30+ este genul de barbat pe care mi l-am imaginat si despre care am scris febril de la 14 ani. Sunt lucrurile idilice? Well, daca erau, blogul acesta n-ar mai fi existat.

Asa ca, la finalul conversatiei, cand individul m-a intrebat daca ma consider potrivita pentru el, i-am spus: Nu, dar ai grija sa nu te indragostesti.

Dar m-a ascultat? Nu.

Pentru ca asa fac barbatii 30+ cand le atrage atentia o domnisoara de 20 de ani. O catalogheaza ca nestiind inca ce vrea, manevrabila in punctul in care doresc sa o aduca si.. prostibila.

 

Asa ca omul de langa mine, draga barbat 30+, nu vreau sa-mi fie egal din punctul asta de vedere. Vreau sa am ce sa invat de la el si sa aiba niste atribute care stiu ca imi lipsesc. De asemenea, imi place de mor sa ma simt utila iar daca suntem amandoi niste fiinte frumoase, inteligente si puternice, cum oare as mai avea vreodata sentimentul ca el, barbatul meu, poarta amprenta mea atunci cand paraseste pragul casei mele?

Lasă un răspuns

