Da!

Am avut multe de impartit cu cineva pe acest subiect. A fost larg dezbatut. Argumente au fost inainte. Frustrari au fost adunate. Inevitabil am ajuns la o neintelegere.

Mi-a zis Adriana azi ca sunt o romantica incurabila. Cliseu putin, dar nu conteaza. Mi-a zis George III ca sunt idealista. S-ar putea sa aiba dreptate.

Si poate urmeaza sa vorbesc in necunostinta de cauza. Adica sigur. Dar avem dreptul sa ne facem pareri despre lucruri chiar si asa. Observand.

Treaba sta in felul urmator: Cred in casatorie cu tot sufletul meu. Pretuiesc ideea de familie, de camin si de apartenenta.

Disputa a plecat de la urmatorul argument: Nu ai nevoie de un  act ca sa te numesti familie.

Asta e adevarat, in mare parte si n-am gasit niciun contra-argument. E logic, sunt oameni casatoriti cu acte in regula care nu formeaza o familie (stiti voi, oameni care se inseala, au secrete sau pur si simplu nu se iubesc). Hai sa largim spectrul, nu neaparat un cuplu. Mame care isi neglijeaza copiii si tati care si-i abandoneaza. 1-0 pentru non-casatorie. Nu actul face familia.

Si invers e valabil. Am fost destul de norocoasa sa intalnesc oameni, nu multi, care sa-mi fie familie full-time fara nicio obligatie consemnata oficial.

Apoi m-am ganadit. E vorba de status. De titlu. De faptul ca esti sot si sotie. Ca esti mama pentru copilul tau si nu femeia care ma hraneste in mod regulat. Ca imparti un nume. Ca vorbesti cu prietenii tai despre nevasta-ta si nu despre gagica-ta.

Asa cum astepti cu nerabdare punctul in care, in noua ta relatie vei fi numita iubita, asa la un moment dat titulatura asta nu mai e de ajuns.

Nu te grabi sa-mi desfintezi argumentul. Ideea e ca un titlul mai mare te responsabilizeaza mai mult.

Si, oficiala sau nu, o familie are nevoie de responsabilitate.

Nu e vorba de ma inseala/ nu ma inseala. E vorba de orice as face ii afecteaza partenerului imaginea si viata. Faptele mele nu au consecinta doar asupra mea.

Iubirea neconsemnata oficial implica un grad mai scazut de seriozitate.

Cred eu ca iti e mai greu sa-ti parasesti familia decat sa-ti parasesti iubitul. Ca greutatile sunt ale familiei si ca deciziile chiar se iau in urma intereselor comune.

Pur si simplu in momentul x ii arati persoanei de langa tine ca esti atat de indragostit incat vrei sa aduci pe toata lumea sa vada cu ochii lor! Sa stie toti! Ca faci acum parte din ceva ce singur n-ai putea realiza. Ca esti un om matur si responsabil gata sa oferi totul cuiva.

Nu e o gluma sau o joaca. Nu e inutil. Nu e vorba despre rochie sau tam-tam. E vorba despre viata.

 

 

 

Lasă un răspuns

