Banii

Si uite ca a venit ziua aia. Ziua cand voi vorbi despre bani.

Cred ca nu exista nimic pe lumea asta care sa-mi starneasca sentimente mai contrare, mai diverse si mai numeroase decat banii.

Tot afirm de ceva timp ca urasc banii. Ii urasc pentru cat sunt de importanti. Pentru ca te schimba. Pentru ca au atata putere. Pentru ca ii vreau. Pentru ca oamenii se cearta din cauza lor. Pentru ca parintii isi neglijeaza copiii din cauza lor.

Urasc banii pentru ca nu prea ai nicio sansa la educatie fara ei. Pentru ca aduc civilizatia. Pentru ca nu poti fi student la Harvard, oricat de inteligent nativ ai fi, fara bani.

Pentru ca-ti deschid atatea usi.

Pentru ca intretin fericirea. Desi vorbeam dimineata cu aceasta persoana minunata care este de parere ca Daca iti cumperi ceva ce-ti face placere, esti fericit.I-am spus: Fericirea adevarata nu vine din placere. Ci din siguranta si liniste.

Nu stiu cat e de adevarat acum cand stau sa ma gandesc. Fericirea inseamna si rasfat. Si rasfatul cam costa. Si nu stiu cat de linistit si cata siguranta  poti avea cand n-ai un acoperis deasupra capului. Deci orice am face revenim la bani.

Mi-a zis el zilele trecute: Scumpo, n-am ce sa-ti fac. Banii fac lumea sa se invarta.

Si mi-e ciuda.

Imi pusesem in cap ca n-o sa imi pese de bani. Ca n-o sa ma faca fericita mai multi bani. Ca n-am sa vad in ei, mai mult decat niste hartii urate.

Dar n-am incredere ca odata ce voi prinde gustul, voi mai gandi la fel.

Mi-e frica de ei. Si de ce imi pot face sufletului meu.

Of… Banii fac lumea asta foarte meschina, stii? O rezuma doar la: Femeile sunt curve si barbatii sunt prosti cand vine vorba de femei si sex. Cum as putea sa nu-i urasc??? Cum???

N-ai decat sa traiesti tu intr-o lume ca asta!

Tot discutand despre subiectul asta cu diversi oameni, le ziceam: Crezi ca oamenii astia plini de bani, al caror singur scop in viata e sa faca si mai multi bani, vor fi vreodata fericiti cu adevarat? Cred cu tarie ca nu.

Pentru ca stii n-ai nevoie de foarte multe lucruri pentru fericire. Putin confort. Dar cred ca trebuie sa fii un om extraordinar de intelept sa stii unde e linia dintre confort in extravaganta.

Mama intotdeauna spunea: Sunt buni banii. Dar nu cu orice pret. 

 

Post scriptum: M-as plictisi sa stau cu cineva doar pentru bani.

Lasă un răspuns

