Perfect adevărat

Acum câteva zile am realizat un lucru curios şi anume: perfect nu are termen de comparaţie; adevărat are.

Vorbim zilnic despre lucrurile perfecte pe care ni le dorim şi cât de perfecţi vrem să fim. Vrem o casă perfectă, în care să gătim perfect, dar numai din când în când, atunci când avem dispoziţia perfectă, iar în restul timpului să gătească menajera perfectă. (şi aici apare subiectivismul perfecţiunii: menajeră perfectă pentru o femeie sau pentru un bărbat?)

Şi voi, oameni ageri veţi spune că perfecţiunea nu există. Şi atunci de ce tindem spre ea? De ce adorăm când ni se spune ai faţa perfectă, eşti iubitul perfect, ai o viaţă perfectă? De ce uneori suntem perfecţi la ceva şi uneori sunt alţii mai perfecţi. Ah, mă scuzaţi. Perfecţiunea nu există. Mă contrazic… hm… ca să vezi.

Şi apoi vine vorba de relaţia perfectă. Şi să nu îmi spuneţi că  nu vreţi asta. Altfel nu ne am mai părăsi unul pe altul ca dobitocii, nu am mai suferi, nu am mai tânji după indivizi efemeri în viaţa noastră. Căutam relaţia perfectă. Pe care o construim cum știm mai bine și mai ales pe bază de încredere.

Se spune că ce nu știi nu te omoară. Se mai spune și că ce nu te omoară, te întărește. Deci unde, în orice fel de relație, familială, colegială, amicală etc etc, ideea de adevăr capătă termeni de comparație? Cu alte cuvinte, e acceptabil să îi spun cuiva un adevăr mai puțin adevărat, pentru a păstra relația dintre noi perfectă?

Când anume adevărul devine prea adevărat? Când începem să alegem adevărul pentru a avea o relație perfectă și renunțăm la intimitate? În favoarea unei intimități în doi, care poate fi perfectă doar atunci când nu ascunde nimic. În teorie.

În practică, adevărul perfect nu poate decât să chinuie uneori persoanele implicate. Și acum să nu-mi spuneți că în relațiile voastre perfecte vreți să fiți chinuiți… (daca răspunsul are tentă sexuală nu sunt interesată de subiect)

Un gând despre „Perfect adevărat

Lasă un răspuns

